Collega-fondsen nemen kijkje in de keuken van het Huidfonds

Collega-fondsen nemen kijkje in de keuken van het Huidfonds

Onze nieuwe koers is ook in fondsenwervingsland niet onopgemerkt gebleven. Reden voor het Instituut Fondsenwerving (IF) om met 16 deelnemers van andere fondsen een ‘kijkje in de keuken’ van het Huidfonds te komen nemen. Het werd een heel inspirerende ochtend waarbij ons het hemd van het lijf werd gevraagd.

Tijdens de bijeenkomst lieten wij onze collega-fondsenwervers zien hoe we het afgelopen jaar de omwenteling hebben gemaakt naar een fondsenwervende organisatie. Ook vroegen we de bezoekers of ze konden aangeven wat we al goed doen, maar ook wat nog beter kan. Als ‘top’ werd vooral onze slagvaardigheid en ondernemingsdrang genoemd. Ook het lef om keuzes te maken werd meerdere malen genoemd.

Als tip kregen we mee om te zorgen voor meer naamsbekendheid. Hoe meer mensen het Huidfonds kennen, hoe meer we kunnen betekenen voor 1,2 miljoen Nederlanders met een huidaandoening. Met deze, en andere tips, gaan we in de nabije toekomst hard aan de slag.

Jantine van ’t Klooster, directeur-bestuurder van het Huidfonds, reageert trots op de vraag wat ze van alle positieve reacties vindt: “Wat leuk dat het Huidfonds een inspiratie kan zijn voor andere fondsen! Door als fondsen van elkaar te leren, helpen wij elkaar om de wereld een beetje mooier te maken. Daar help ik graag aan mee.”