“Dit is het nieuwe Huidfonds”

“Dit is het nieuwe Huidfonds”

Vanaf vandaag heeft het Huidfonds een nieuw logo. In navolging op de nieuwe weg die we een paar maanden geleden insloegen, kon een fris nieuw uiterlijk niet achterblijven. Directeur van het Huidfonds Jantine van ’t Klooster: “Achter de schermen waren we al maanden bezig met de koerswijziging, maar het is fantastisch dat we de uitwerking daarvan nu eindelijk aan iedereen kunnen laten zien. Ik ben er trots op nu te kunnen zeggen: Dit is het nieuwe Huidfonds.”

Het logo bestaat uit een hart opgebouwd uit twee elkaar overlappende vingerafdrukken. Jantine: “Elk van de vingerafdrukken staat voor een pijler van het Huidfonds. Zorgen voor en houden van je huid.”

Naast de symbolisering van de twee pijlers van het Huidfonds, staan we twee elkaar overlappende vingerafdrukken ook voor het ‘samen dingen bereiken’. “Wij als Huidfonds kunnen niet zonder mensen met een huidaandoening, donateurs en huidprofessionals. We willen samenwerken met de mensen die in ons hart zitten. Dat symboliseren we met de vingerafdrukken.”

Nieuwe website

Met het nieuwe uiterlijk is ook de website in een frisser jasje gestoken. Niet alleen qua design, maar ook inhoudelijk. “We richten ons nu veel meer op het vertellen van de verhalen uit het veld. Ervaringen van mensen met een huidaandoening, maar ook van donateurs en huidprofessionals.”

Het Huidfonds is benieuwd wat jij van ons nieuwe uiterlijk vindt. Mis jij iets? Wil jij je verhaal vertellen? Laat het ons weten.